top of page

Kraj Kwitnącej Wiśni - Japonia


Wracając we wtorek (18.09.2018 r.) wieczorem do mieszkania, w skrzynce na listy czekały na mnie dwie niespodzianki. Jedną widzicie na górze, a o drugiej napiszę w kolejnym poście. Trochę Was przetrzymam, a co! ;-)

Prezent jest szczególny, ponieważ przysłała mi go Aya rodowita Japonka. Co więcej i co jest bardzo interesujące, Aya pisze bloga w języku polskim. Zaskoczeni!? Moja reakcja była podobna, gdy pierwszy raz trafiłem na stronę, której nazwa brzmi "Japonia na bakier". Jej autorka pisze o swoim kraju, o różnicach kulturowych między nami i podejmuje wiele innych ciekawych tematów, ale to już musicie sami sprawdzić - naprawdę warto, tym bardziej jeśli interesuje Was Japonia. Poniżej zamieszczam Wam dokładny adres wspomnianego bloga:


Droga Ayu! BARDZO DZIĘKUJĘ ZA TEN BARWNY MAGNES - UWIELBIAM TAKIE KOLORY! :-)


Wracając do magnesu, przedstawia on wulkan. Dlaczego? Otóż w Japonii znajduje się 160 wulkanów, z czego około połowa jest aktywnych. Warto wiedzieć, że oprócz "Kraju Kwitnącej Wiśni", Japonię nazywa się również "Krajem Samurajów" lub "Krajem Wschodzącego Słońca". Wiecie jaka jest geneza i symbolika tych określeń? Ja już uzupełniłem tę wiedzę i Wam też polecam. ;-)


Tradycja musi być, więc wrzucam kopertę:

List szedł do mnie 10 dni.

Jutro ciąg dalszy :-)

Tagi:

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
bottom of page