top of page

Cabo Verde, czyli Republika Zielonego Przylądka


Republika Zielonego Przylądka to państwo wyspiarskie położone ok. 450 km na zachód od Afryki na Oceanie Atlantyckim. Potocznie nazywane jest Wyspami Zielonego Przylądka.


Od 2011 roku ten przepiękny archipelag zamieszkuje Emilia, która jest rodowitą Polką. Dzięki niej i my możemy poznać bliżej to zjawiskowe miejsce, bowiem Emilia prowadzi bloga pt. "BYLENAPRZOD". Zdjęcia, ciekawe historie i przydatne informacje mogą sprawić, że może ktoś z Was będzie chciał odwiedzić Zielone Wyspy. Ja się do tego grona jak najbardziej zaliczam. :-)


Kochani, na przełomie 2019/2020 Emilia podróżowała po Polsce (i nie tylko) z projektem „Cabo Verde na ekranie”. Były to bezpłatne spotkania, na których prezentowała 3 filmy w języku kabowerdeńskim z polskimi napisami i opowiadała o życiu na wyspach. Szkoda, że przeoczyłem te wydarzenia, gdyż z chęcią wybrałbym się na nie. Myślę jednak, że nie były one ostatnimi.


Piękne jest to, że w natłoku tych wszystkich zajęć, Emilia nie zapomniała o mojej prośbie i przywiozła mi ten oryginalny magnes. Pochodzi on z wyspy, na której obecnie mieszka, czyli São Vicente. Możecie zobaczyć jak wyglądają jej konkury, a żółwia morskiego raczej nie muszę przedstawiać. ;-)

Droga Emilio, BARDZO, BARDZO DZIĘKUJĘ!

Emilię możecie znaleźć na:

i na Facebooku:

Standardowo wrzucam też kopertę. :-)

Paczka wysłana była 17 stycznia ze Słupska, a odebrałem ją 22.

A teraz będzie reklama. ;-)

Tak bowiem zapakowany był magnes.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
bottom of page